ضرورت هدایای مدیریتی و نکاتی که باید رعایت کنید!

هدایای گروهی مدیریتی

در مطالب قبلی درباره چگونگی هدایای تبلیغاتی صحبت کردیم. در این مطلب قرار است درمورد بهترین هدایای مدیریتی نکاتی را توضیح دهیم و مواردی را نیز به شما معرفی نماییم. این هدایا مثل هدایای معمولی نیستند و نباید هم باشند. در هدیه دادن اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که جایگاه طرف مقابلی که قرار است هدیه را دریافت کند برای شما دقیقاً چیست.

در این موارد، همان‌طور که از اسمش پیداست، طرف مقابل مدیر و رئیس شما خواهد بود. همین است که هدایای مدیریتی را از باقی هدایا جدا می‌سازد. اگر به فکر هدایای مدیریتی کتاب هستید، باید توجه نمایید که بسیار نفیس و ترجیحاً چندجلدی و با کاور مخصوص و از بهترین نوع کاغذ باشد. در این مقاله قرار است هر چیزی را که باید درباره هدایای مدیریتی بدانید را به شما بگوییم.

 

ضرورت هدایای مدیریتی

چرا باید برای رئیس خود هدیه بگیرید?

قطعاً دلیل هدیه گرفتن برای مدیر و رئیس بر همگان واضح است، به‌خاطر آن که خودتان را با فکر و حواس جمع نشان دهید. به‌طورکلی گرفتن هدیه برای رئیس یا مدیرتان می‌تواند نشان‌دهنده موارد مختلفی باشد. مانند اینکه شما به او احترام می‌گذارید و قدردان زحمات آن در کار هستید و می‌خواهید این احترام و قدردانی را با هدیه دادن نشان دهید. تمام این موارد می‌تواند باعث تغییر نظر و بهبود تفکر رئیس‌تان درباره شما شود. اما درکل توجه داشته باشید که این کار را بدون هیچ انتظاری باید انجام دهید. نکته کلیدی هدایای مدیریتی دقیقاً همین است.

 

هدایای مدیریتی

6 نکته در انتخاب هدیه برای مدیرتان

نکات بسیار زیادی را باید در انتخاب این‌گونه هدایا در نظر بگیرید که ما در این بخش ابتدا به همین نکات بسیار مهم در انتخاب بهترین هدایای مدیریتی که باید به آنها توجه ویژه داشته باشید، پرداخته‌ایم.

سیاست‌های شرکت را بررسی کنید!

در اولین گام قبل از اینکه هر کار دیگری بکنید ابتدا باید سیاست شرکت و خط‌مشی سازمان را در نظر بگیرید و بررسی کنید. این کار به آن خاطر است که درنهایت بدون درنظرگرفتن خط‌مشی شرکت، برخلاف آن عمل نکنید. به طور مثال بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف هستند که کارمند را از هدیه دادن به رئیس خود منع می‌کنند و این کار به‌خاطر آن است که از هرگونه طرفداری در محل کار جلوگیری شود.
یک مورد و دلیل دیگر برای اینکه باید خط‌مشی شرکت را بررسی نمایید به دلیل آن است که ممکن است شما یک سری هدایایی را انتخاب کنید ولی شرکت و سازمانتان آن¬ها را مناسب نداند. بطور کلی بررسی و تبعیت از سیاست‌های شرکت تضمین می‌کند که هدیه‌ای که به رئیس خود می‌دهید کاملاً موافق قوانین شرکت باشد.

منافع آن ها را در نظر بگیرید

طبیعتاً اولین چیزی را که باید برای خرید هدیه در نظر بگیرید این است که حتماً برای طرف مقابل ارزش داشته باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای مطمئن شدن از این مورد این است که علایق آن¬ها را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، به کارهایی که دوست دارند در هنگام تفریح انجام دهند، سلیقه موسیقیایی و یا غذاهای مورد علاقه‌شان توجه کنید و این موارد را فهرست کنید.
بعد از درنظرگرفتن تمام این موارد هدیه گرفتن برای هرکسی آسان‌تر از همیشه می‌شود. به طور مثال اگر مدیر شما علاقه به کتاب یا مثلاً شعر داشته باشد هدایای مدیریتی کتاب مثل شاهنامه کامل و باکیفیت جلد و کاغذ عالی می‌تواند فوق‌العاده باشد.

رابطه خود با مدیر را بشناسید

نوع ارتباط و رابطه‌ای که با رئیس خود دارید بسیار در هدیه‌ای که می‌گیرید تأثیر دارد. به طور مثال در صورتی می‌توانید برای رئیس خود هدیه شخصی بگیرید که با او رابطه شخصی نیز داشته باشید. بر عکس آن اگر با مدیر خود یک رابطه کاملاً حرفه‌ای و جدی دارید هم بر روی هدیه‌ای که می‌گیرید تأثیر دارد. اگر بخواهیم یک مثال از یک رابطه صمیمی و شخصی با رئیس بزنیم می‌توان گفت که مثلاً مکالمه شما درباره علایق شخصی در موسیقی و فیلم‌ها و سریال‌ها نیز باشد.
تعادل مناسب بین گران و ارزان را پیدا کنید
صرف‌نظر از اینکه سیاست‌ها و خط‌مشی شرکت را در مورد هدایای مدیریتی بررسی کنید، درهرصورت در طی این فرایند باید کاملاً حواستان باشد که حرفه‌ای عمل کنید. یک مثال از حرفه‌ای بودن کار دقیقاً این است که یک تناسب قیمتی بین گران و ارزان در هدیه‌تان مدنظر قرار دهید. اگر یک هدیه کاملاً ارزان را برای رئیس خود بگیرید، اگر نگیرید بهتر است اما از آن طرف هم مراقب باشید، چون گرفتن هدیه بسیار گران هم ممکن است بحث‌برانگیز باشد و به چاپلوسی برداشت شود. به دنبال هدیه‌ای مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال باارزش باشید.

هدایای گروهی مدیریتی

هدایای گروهی را در نظر بگیرید

درنهایت و آخرش اگر نتوانستید به‌تنهایی در مورد هدایای مدیریتی به نتیجه‌ای برسید، می‌توانید از دیگر همکارانتان نیز مشورت بگیرید و هدیه‌ای مشترک بگیرید. این کار دو مزیت اصلی دارد. اول آن که هزینه هدیه بین تمام افراد تقسیم می‌شود و در عین اینکه کم¬تر هزینه می‌کنید، هدیه باارزش‌تر هم می‌تواند باشد. دومین مزیت آن هم جمله معروف چند فکر بهتر از یک فکر است، است. بالاخره ایده‌های بهتری با مشورت کردن درمورد هدیه رد و بدل می‌شود و می‌تواند سبب نتیجه بهتری شود. پس می‌توانید از قبل به آن¬ها اطلاع دهید و هنگام تصمیم‌گیری در مورد هدیه دادن، نظرات همه را در نظر بگیرید.

هدایای قبلی و دیگر همکاران را در نظر بگیرید

به‌طورکلی همیشه در هدیه دادن خوب است که کادوهای دیگر افراد را نیز چک کنید تا هدیه تکراری نباشد. در این مورد هم حتماً سعی کنید هدیه‌های دیگر همکارانتان را نیز بررسی نمایید. از این بررسی می‌توانید یک کار بسیار جالب دیگر هم بکنید. وقتی تمام هدیه‌ها را بررسی کردید به آن¬ها در ارزش و قیمتشان نمره دهید تا ببینید که هدیه شما در چه رنج قیمتی باشد بهتر است.
مثلاً اگر افراد قبلی در سال¬های گذشته برای رئیستان یک ادکلن یا یک ساعت مارک‌دار خریده‌اند، شما هم می‌توانید از آن¬ها الهام بگیرید. سعی کنید که هدایای سال¬های گذشته را تکرار نکنید و فقط از ایده آن-ها برای گرفتن یک هدیه جذاب‌تر الگو بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب به‌طورکلی درمورد هدایای مدیریتی و نکاتی که باید برای وقتی که می‌خواهید برای رئیس خودتان هدیه بگیرید در نظر داشته باشید را صحبت کردیم. عناوین و موارد بسیار متعددی مطرح شد که می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید و همچنین برای شما مفید به فایده بوده باشد.

 

admin
ارسال دیدگاه