کتاب، هدیهای که بارها و بارها باز میشود...
امروزه شرکتها و سازمانهای بسیاری با توجه به احساس تعهد و مسئولیتی که نسبت به اجتماع دارند، کسبوکار را تنها یکی از مأموریتهای سازمانی خود، و نه تنها مأموریت میدانند. و کتاب ضمن دارا بودن ارزش فرهنگی، یکی از بهترین مبلغان و ترویجدهنده نام، شهرت و برند هر شرکت یا سازمانی است.
کتابهایی که با لوگوی سازمان شما در دستان مشتریان و مخاطبان قرار میگیرند، همیشه در یاد میمانند و هیچگاه دورانداخته نمیشوند. کهنه نمیشوند و بارها و بارها دیده و خوانده میشوند. پس پیشنهاد میکنیم نوروز امسال با هدیهدادن کتاب، تفاوت را برای مخاطبانتان به ارمغان بیاورید.
چرندیات مدیریتی
این کتاب به چگونگی تبدیل سازمانها به ماشینهای عظیم تولید، پخش و مصرف اصطلاحات یاوه و چرند میپردازد. یعنی چگونه سازمانهای ما در دنیای یاوهگویان غرق میشوند؟
216 صفحه 1.200.000 ریال(تکنسخه)
امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
چکش بصری
بهترین راه برای در تسخیر اذهان، نه کلمات و مفاهیم شفاهی بلکه استفاده از چکشی بصری است. این کتاب با نگاهی نو به برندینگ میتواند راهگشای جایگاهسازی یک برند باشد.
- 148 صفحه 900.000 ریال (تکنسخه)
- امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
خروش نبرد
چگونه شعارهای تاثیرگذار، برندها را متحول میکنند. پنج روش کلامی متفاوت برای گسترش شعاری که بهطور مؤثر در اذهان جامعه هدف جای میگیرد، وجود دارد و در کتاب خروش نبرد با این مفاهیم آشنا میشوید.
- 176 صفحه 900.000 ریال (تکنسخه)
- امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
22 قانون ابدی بازاریابی
نویسندگان کتاب هشدار میدهند که اگر از این قوانین ابدی تخطی کنید، خطر شکست در کمین کسبوکار شماست و اگر آنها را به کار ببندید در معرض خطر، انتقادات تند یا حتی کنارگذاشتهشدن قرارخواهیدگرفت!
- 138صفحه 900.000 ریال (تکنسخه)
- امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
همه MBA در یک کتاب
همه MBA در یک کتاب به معرفی یکصد مهارت کاربردی برای مدیریت در سازمانها میپردازد. از یاد نبرید که در آینده جدید کسانی پیشرو و پایدار هستند که از قبل برای آن آماده باشند.
- 240 صفحه 550.000 ریال (تکنسخه)
- امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
هنر رزم
هنر رزم را سان تزو بیش از دو هزار و پانصد سال پیش در چین نوشته اما امروز این کتاب به دستمایه مدیران بدلشده و یکی از پرفروشترین کتاب در زمینه مدیریت و کسبوکار است.
- 84 صفحه 600.000ریال (تکنسخه)
- امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
پکیج پیشنهادی شماره 1
مجموعه آثار ال ریس، لورا ریس با رعایت کپیرایت بینالمللی و مطالب اختصاصی
برای خوانندگان در ایران
کتاب چکش بصری
کتاب خروش نبرد
کتاب ۲۲ قانون
با بستهبندی اختصاصی
امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب و بستهبندی اختصاصی
حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
پکیج پیشنهادی شماره 2
چرندیات مدیریتی
همه MBA در یک کتاب برای یافتن دیدگاههای نو در مدیریت سازمان
با بستهبندی اختصاصی
امکان درج لوگو و نام سازمان به صورت لیبل روی کتاب و بستهبندی اختصاصی
- حداقل سفارش برای اختصاصی سازی : 50 جلد
تهران- ابتدای سهروردی شمالی، کوچه حاج حسنی، شماره ۵۵، طبقه اول
تلفن: ۸۸۷۴۹۴۱۳ فکس: ۸۸۷۴۹۴۱۵
در این مقاله درباره هدایای تبلیغاتی و نحوه انتخاب آن ها و همچنین معرفی نمونههایی از آن خواهیم پرداخت. بهطورکلی هدف اینگونه هدایا همانطور که از اسمش پیداست، چیزی نیست جز تبلیغ و درعینحال خوشحال کردن مشتری و این می تواند یک راه کاملاً هوشمندانه برای هر شرکت و سازمانی باشد. هر فردی از هدیه گرفتن خوشحال میشود. بهعنوانمثال هدیه سازمانی کتاب هم برای برخی از شرکتها کاملاً میتواند مناسب باشد. پس گرفتن کتاب برای هدیه هم میتوانید در نظر خود داشته باشید.
از دیگر مزایای هدایای تبلیغاتی میتوان به شگفتزده کردن مشتریان و مخاطبان جدید و همچنین وفادار نمودن مشتریهای قدیمی اشاره کرد. البته انتخاب یک چیز بهعنوان هدیه به مشتریها و مخاطبان آنچنان هم که به نظر میرسد آسان نیست. باید موارد بسیار زیادی را رعایت کنید و قبل از تمام آن ها باید همه چیز را درباره مزیتهای هدایای تبلیغاتی بدانید.
اهمیت هدایای تبلیغاتی
اهمیت هدایای تبلیغاتی مساوی است بااهمیت طرح و بوم کسبوکارتان و در همان اندازه باید به آن توجه شود. بهانههای زیادی وجود دارد که شما را از پرداختن به این مسئله مهم مثل بودجه محدود یا زمانبندی محدود بازمیدارد.
بهطورکلی این نوع خاص از هدایای تبلیغاتی به مشتریها، کارمندان و یا حتی مدیران تعلق میگیرد. در این مقاله دقیقاً هدف ما این است که به شما در انتخاب بهترین نوع هدیه برای موارد گفته شده کمک کنیم. موارد بسیار زیادی برای هدیه گرفتن وجود دارد. از کادوهای بسیار لوکس و گرانقیمت گرفته، تا هدایای بهصرفهتر و با قیمت پایینتر. اما هرکدام از آن ها چگونه و به چه شکل و بر اساس چه معیاری باید انتخاب شوند؟
این طبیعی است که هدایای مدیریتی یا به عبارتی هدایایی که برای مدیران در نظر گرفته میشود با هدایای دیگر کارمندان و هدایای مشتریان متفاوت خواهد بود؛ بنابراین، درنهایت میتوان این نتیجه کلی را گرفت که درهرصورت هدیهای که انتخاب میشود باید تأثیرگذار باشد. یک نکته دیگر درمورد هدایای تبلیغاتی آن است که باید توجه داشته باشید که دقیقاً متناسب با حال و هوای کسبوکارتان باشد تا بیش ترین تأثیر را بگذارد.
هدایای منحصربهفرد شرکتی
هدایای تبلیغاتی منحصربهفرد هر شرکت و سازمان دو مزیت اصلی و مهم دارد. اول آنکه کارکنان و مشتریان و مخاطبان اصلی شرکت بسیار خوشحال خواهند شد که همین مورد افزایش رضایتمندی را به دنبال دارد. دومین مزیت آن هم این است که این هدایای ارزشمند درواقع تبلیغی از محصولات یا خدمات شرکت شما است که در خانه افراد بسیاری استفاده میشود.
همین امر موجب ماندگاری برند شما در ذهن افراد بسیاری خواهد شد. اگر بهخوبی به نکات و مواردی که در این مقاله گفته میشود دقت کنید، پیداکردن ایده خوب برای یک هدیه برای مشتریانتان دیگر کار سختی نخواهد بود.
تعریف و چیستی هدایای تبلیغاتی
اگر هنوز با تعریف و مفهوم هدایای تبلیغاتی آشنایی لازم را ندارید، این یک تعریف کلی از این نوع هدایای خاص است: درواقع به دادن محصولات و مواد مصرفی مختلف به مشتری و مخاطب شرکتتان بدون گرفتن هزینه اضافی بابت آن هدایای تبلیغاتی گفته میشود. مفهوم هدیه کاملاً مشخص است، قدردانی و خوشحال کردن طرف مقابل و نشاندادن ارزشمندی او برای شما است.
تفاوت بسیاری بین ارائه خدمات به مشتری در یک شرکت و قدردانی از مشتریان وجود دارد. در خدماتی که هر سازمان و کسبوکاری ارائه میدهد، بدون انتظار داشتن هر چیزی، باید به بهترین شکل انجام شود. اما قدردانی میتواند یک هدیه ویژه برای مشتریان یا حتی کارمندان ارزشمند و شرکای کاری سودمند باشد.
نکاتی مهم در انتخاب هدایای منحصربهفرد شرکتی
معمولاً هدایای تبلیغاتی و بهطورکلی هدایایی که برای مشتریان انتخاب میشود و همچنین هدایای مخصوص مدیران و کارمندان راه زیادی را تا آمادهشدن طی میکنند. کادوهایی از برندهای معروف گرفته تا اقلام مورد علاقهای که هر روز مشتریان از آن ها استفاده میکنند، تا هدیههایی کمی لوکستر که هرکسی را شگفتزده میکند، میتواند تأثیر بسیار مهمی بر رابطه شرکت با مشتریانش داشته باشد.
بهخاطر تمام این دلایلی که تا اینجای کار گفته شد، میتوانیم نتیجهگیری کنیم که این نوع هدایای بهخصوص برای مشتریان، همیشه باعث وفاداری آن ها به برند شما خواهد شد. در این بخش نکات ارزشمندی گفته شده که به شما کمک میکند تا بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب نمایید.
1 . زمانبندی هدایا، هدایای لوکس شرکتی را برای فصل تعطیلات ذخیره نکنید
احتمالاً شما هم با من موافق هستید که رایجترین زمان برای هدیه دادن، در برخی تعطیلات معروف مثل تعطیلات سال نو هست. این را همه مردم میدانند و همه انتظار هدیه دارند. حال باتوجهبه این مورد، بیایید کمی متفاوت عمل کنیم و به مشتریان در بازه زمانی که اصلاً انتظارش را ندارند، هدیه دهیم.
بهجای هدیه دادن در سال نو یا تعطیلات معروف دیگر در طول سال، بیایید در مناسبتهای دیگری که مخاطبان آن ها را نمیدانند هدیه بدهید. مثل سالگرد تأسیس شرکت یا به اینجور مناسبتها میتواند بهانه خوب و درعینحال غیر قابل انتظاری برای هدیه دادن باشد.
هدایای شخصی برای کارمندان نیز مهم است. به طور مثال یکزمان بسیار مناسب برای جشن گرفتن با هدایای شرکتی برای کارمندان درزمان پایان اوج کاری سازمانتان در یک بازه زمانی است. این کار همچنین نشاندهنده قدردانی شما از تیم و سختکوشی آن ها در مواقع شلوغ شرکت بوده است.
2. تأثیر بودجه شما بر هدایای تبلیغاتی
طبیعی است که باید برای هدایای سازمانی بودجه سازمان را نیز در نظر گرفت. یک هدیه شرکتی منحصربهفرد هرگز نباید تأثیر منفی بر روی بودجه شما بگذارد، پس در انجام آن زیادهروی نکنید! قطعاً اهداف و تفکرات شما در شرکت باید بلندمدت باشد و صرف هزینه بیش از حد برای اینگونه هدایا برای مشتریان و کارمندان میتواند در درازمدت برای شرکت شما ضرر به همراه داشته باشد. بهقولمعروف، لپ کلام این است که متناسب با سودی که مشتریتان به شما میرساند به او هدیه دهید. اگر بیش تر از آن برای هدیه خرج کنید، میتواند تبدیل به ضرر شود.
اگر چنین کاری کنید و به مشتریان و مخاطبان شرکتتان هدایای بسیار نفیس و لوکس بدهید، ممکن است در آینده موجب ایجاد انتظارات نا به جا در آن ها شود. به طور مثال اگر امسال و در یک مناسبت بهخصوص یک هدیه 300 هزارتومانی را برای مشتری در نظر گرفته باشید و سال بعد یک هدیه 100 هزارتومانی به او بدهید، ناخودآگاه باعث ایجاد حس بدی در او خواهید شد.
یکی از نکات مهم که باید درمورد هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید این است که همیشه درصد سودرسانی مشتریان را نیز نسبت به هدیهای که برای آن ها می خرید، در نظر بگیرید. بگذارید یک مثال عددی بزنیم، به طور مثال اگر شما قصد دارید که یک هدیه 300 هزارتومانی برای مشتریان ویژه خود در نظر بگیرید، باید توجه داشته باشید که آن ها حداقل برای شما باید سالانه 10 میلیون تومان سود داشته باشند. مطمئن باشید که این هدیه بسیار هم سخاوتمندانه خواهد بود و آن ها را شگفتزده میکند.
3. هدایای منحصربهفرد تبلیغاتی: تحقیقات خود را کامل کنید
حتماً قبل از آن که هدیهای برای مشتریان خود برای قدردانی از آن ها انتخاب کنید، بهتر است خوب درباره آن ها تحقیقات انجام دهید. ببینید که بهقولمعروف بیش تر اهل چه چیزی هستند. شاید به نظرتان بیاید که فهمیدن این موارد کار غیر ممکنی است. اما شما دقیقاً باتوجهبه بررسی محصولی که مشتری از خود شما میخرد میتوانید تا حدودی علایق کلی آن ها را حدس بزنید.
راه دوم آن هم طرح یک پرسشنامه حرفهای و پخش آن در میان مشتریانتان است. از طریق پرسشنامه حتی میتوانید اطلاعات دقیقتری را نیز به دست آورید. مثلاً اگر مشتری شما از شما کالاهای مثل کتاب و امثال این ها را خریداری میکند، دقیقاً هدیه شما نیز میتواند از همین جنس باشد.
چگونه هدایای تبلیغاتی برای مشتریان میتواند به یک بیزینس کمک کند؟
تحقیقات نشان داده است که هدایای تبلیغاتی از جمله مؤثرترین نوع تبلیغات برای هر نوع کسبوکاری است و قدمت آن ها نیز به قرنهای گذشته نیز میرسد. مطالعات نشان میدهد که 94٪ از مشتریان هر زمان که یک هدیه تبلیغاتی دریافت میکنند آن برند را همیشه بهخاطر میسپارند. جالب اینجاست که 85 درصد از افرادی که این هدایا را دریافت میکنند خودشان مشغول به کار هستند.
اگر بخواهیم به زبانی بسیار ساده بگوییم، میتوان اینطور گفت که همه مردم عاشق دریافت هدایای گوناگون هستند و اغلب تا سال های سال آن هدیه را بهخاطر میسپارند. یک مزیت فوقالعاده دیگر غیرمستقیم این هدایا این است که مردم پس از دریافت هدیه خود حتماً دوستان و آشنایان خودشان را نیز به آن برند ارجاع میدهند.
هرچه هدیه و محصولی که برای مشتری میگیرید باکیفیتتر باشد، طبیعتاً تأثیر بهتری روی مشتریان دارند. این امر منجر به تعامل مشتریان با برند برای ماهها پس از دریافت آن هدیه میشود. بااینحال، هدایای تبلیغاتی در حالت ایدهآل باید به طور روزانه مورداستفاده قرار گیرند تا به مشتری کمک کنند نام برند شما را هر روز و هر روز بیش تر ببینند و برند شما را برای مدت طولانیتری در ذهن او فعال نگه دارند.
در بخش زیر اثرات و مزایایی که هدایای تبلیغاتی ایجاد میکند، ذکر شده است.
1. شناسایی فوری برند:
هنگامی که مشتری شما یک وسیله و شیء در خانه خود داشته باشد که بر روی آن لوگو و نشان تجاری شما هک شده باشد، بهمرور باعث میشود که برند شما بر ذهن مشتری هم هک شود. اگر شما یک هدیه تبلیغاتی برای مشتریان خود بگیرید که روزانه از آن استفاده کنند، به شرطی که نام تجاری یا لوگوی سازمانی شرکت شما روی آن هک شده باشد، به طور مداوم در ذهن آن ها خواهید ماند.
به عنوان مثال اگر یک کتاب را درنظر بگیریم که نام و لوگوی تجاری شما بر روی آن هک شده باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ با این کار هربار که مشتریان شما کتاب که از طرف شما دریافت کردهاند را میخوانند، لوگوی شما را خواهند دید. این کار باعث میشود که نام برند شما برای مدت طولانی در ذهن آن¬ها باقی بماند و ناخودآگاه نام تجاری شما را به رسمیت بشناسند.
2. تبلیغات مؤثر با یک هدیه ماندگار مثل کتاب
معمولاً تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر و یا تبلیغات تلویزیونی که در طول روز آن ها را میبینیم و اغلب شیوههای تبلیغاتی دیگر، اکثرا ماندگاری کوتاهمدت در ذهن مخاطبان دارند. در این نوع تبلیغات، مخاطب احتمالاً خیلی زود شما را فراموش خواهد کرد. احتمالاً با سرعت از کنار بیلبورد تبلیغاتی شما خواهد گذشت و یا با اسکرول کردن از روی تبلیغ اینستاگرامی شما عبور میکند و اینگونه تمام زحمات و هزینههای شما تلف میشود.
از طرفی اگر یک هدیه خلاقانه تبلیغاتی مانند یک کتاب که هوشمندانه انتخاب شده باشد را اگر بخواهیم با آن ایدههای تبلیغاتی ساده مقایسه کنیم، به معجزه هدیه تبلیغاتی پی خواهیم برد. اولازهمه مشتری را شما با ارائه یک هدیه، ارزشمند نشان میدهید و او را به برند خود وفادار میکنید. دومین اتفاقی که میافتد این است که همیشه با دیدن آن هدیه یاد برند شما میافتد و چه چیز مهمتر از اینکه همیشه در ذهن مشتری باشیم.
بهعنوانمثال یک هدیه سازمانی کتاب را در نظر بگیرید. کسی نیست که کتاب را دوست نداشته باشد. کتابها همیشه در هر خانهای موردتوجه قرار میگیرند. این هم بسیار مهم است که در انتخاب کتاب هوشمندانه عمل کنید. همانطور که در بالاتر گفته شد، با یک سریکارها میتوانید علایق شخصی مشتریانتان را تا حدودی حدس بزنید. پس از همین طریق کتاب موردعلاقهشان را پیدا کنید و آن را هدیه دهید.
3. ایجاد وفاداری به برند
مردم بهطورکلی دوست دارند که احساس ارزشمندی کنند و مشتریان یک برند هم به همین شکل خواهند بود. اگر شما برای مشتریان خودتان یک هدیه لوکس و مخصوصاً مارکدار ارسال کنید آن ها بهشدت احساس ارزشمندی خواهند کرد. متأسفانه البته بیش تر کسبوکارها ایده جذاب هدیه تبلیغاتی را با دادن یک هدیه بسیار ارزان و بیارزش، تلف میکنند.
اینگونه اقلام و هدایای ارزانقیمت برای نمایشگاههای مختلف میتوانند گزینه خوبی باشند. اما زمانی که میخواهید برای لیست مشتریان ویژه خود هدیه به نشانه قدردانی از آن ها ارسال کنید، باید موارد لوکستر را انتخاب نمایید که به شما وفادارتر شوند. اگر هدایای تبلیغاتی را هوشمندانه انتخاب کنید میتواند بیش¬ترین تأثیر را بر احساسات مشتریان شما بگذارد.
جمعبندی و کلام آخر
در این مقاله به طور خاص درمورد نحوه انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی و همچنین مزیتهای آن برای کسبوکار بحث شد. همچنین نمونههایی نیز برای اینگونه هدایا مثل کتاب برای هدیه و موارد دیگری آورده شد. درنهایت اگر به فکر یک شیوه تبلیغاتی متفاوت و درعینحال مؤثر هستید، حتماً هدایای تبلیغاتی را در نظر بگیرید.